200731 Švýcarsko Monte Rosa

360° panorama tu:

Odjezd z Brna v 16:30 přičemž Martin a Ondra vyrazili už z Frenštátu, v Brně naložili mě a Klouba a dorazili jsme do Saas Fee, kde jsme v 5:00 ulehli na chvilku na parkovišti na srovnání po cestě. V 10:00 jsme vyrazili lanovkou na aklimatizační vrchol Alalinhorn (4 027 mnm), na kterém jsme ozkoušeli vybavení, pohyb po ledovci, jištění a pobyt ve výšce. Po zdolání vrcholu jsme rychle sběhli na poslední lanovku, u které se přidal Šimon a Matěj (přijeli z Francie), kteří taktéž trénovali pohyb po ledovci pod vrcholem, jen dorazili později. Následoval přesun do kempu v Täsch, kde nás překvapil slejvák.
Další den jsme se přesunuli vlakem do Zermattu, kde jsme přestoupili na zubačku a ta nás vyvezla na Rotenboden, odkud jsme šli už po svých spodní cestou na Monte Rosa Hütte (2883 mnm). Po příchodu jsme nacvičili ledovcové techniky jištění a záchrany a šli brzo spát.
Poněvatž bylo počasí dobré, tak nás čekal výšlap na Dufourspitze (4634 mnm). Budík zvonil kolem 2:00, následovala snídaně a ve 2:30 byl zahájen výstup (jištění dvě trojice). Po poctivé hodině nasazujeme železa a dále jdeme po ledovci nahoru a nahoru a nahoru, húře se dýchá a začíná mrznout. Při svítání jsme byly na rozcestí mezi cestou přes hřeben, nebo po ledovci, máme v plánu jít po ledovci. Hledáme cesty přes ledovec a po chvilce se dostáváme na technický úsek na kterém kvůli zhoršujícímu se počasí (i předpovědi) a nedostatku času (9:30) zastavujeme. Moje skupinka (já, Šimon, Kloub) se otáčí 150 m pod vrcholem. Druhá skupina (Matěj, Martin, Ondra) si stanovila časový termín v 10:30 být na vrcholu, jinak sestup. Na chatě se dozvídáme, že se dostali až do sedla Silbersattel 100 m pod vrcholem, ze kterého se otáčí a jdou dolu. Tímto se z naší skupiny stává NO SUMMIT TEAM a potvrzuje se, že nejde udělat každou a už vůbec ne na poprvé. Cesta dolu je dlouhá a začíná občas sněžit, poznávámě nová místa, ve kterých jsme procházeli ve tmě a neviděli nic než jen kužel čelovky. Ve 13:30 jsme na chatě a kluci dorazí už v dešti asi hodinu a pul po nás. Čekání na večeři si krátíme spánkem. :)
Poslední den vyrážíme zpět k autu, tentokrát jdeme od chaty po vrchní cestě (neue panorama weg) přes ledovec. Cesta trva mnohem déle kvůli častému zastavování, kochání se a nabírání posledního vysokohorského vzduchu do plic. Na parkovišti u auta vaříme oběd a po chvíli jedeme zpátky v Brně nás kluci vykládají cca v 5:00 a pokražují také dom.

Akce to byla super, díky za ni.